انعکاس
انعکاس

انعکاس

متن تبریک نوروز

یادم باشد که زیبایی های کوچک را دوست بدارم حتی اگر در میان زشتی های بزرگ باشند
یادم باشد که دیگران را دوست بدارم آن گونه که هستند ، نه آن گونه که می خواهم باشند
یادم باشد که هرگز خود را از دریچه نگاه دیگران ننگرم
که من اگر خود با خویشتن آشتی نکنم هیچ شخصی نمی تواند مرا با خود آشتی دهد
یادم باشد که خودم با خودم مهربان باشم
چرا که شخصی که با خود مهربان نیست نمی تواند با دیگران مهربان باشد

ادامه مطلب ...

لبخند

سلام

دلم یه لبخند میخواد از اونایی که از یه جایی میاد که انگار میخواد به جای خوب ببرتت

دلم یه لبخند میخواد از اونایی که رسیدن به دلت رو تابلو میکنه

دلم یه لبخند میخواد از اونایی که چاره ای نیست باید جیغ بزنی

دلم یه لبخند میخواد از اونایی که باید تو گوشی بخوری که باورت شه خواب نیستی

دلم یه لبخند میخواد از اونایی که حتما با خودش اشک رو هم میاره

دلم یه لبخند میخواد از اونایی که برای اثبات باورش فقط باید نگاه کرد.

دلم یه لبخند میخواد از اونایی که یه دنیا حرف نگفته و نساخته از انبساط رگهات تحویلت میده

دلم یه لبخند میخواد از اونایی که چشمات جای لبهات میشینه

دلم یه لبخند میخواد از اونایی دستات منتظره

 دلم یه لبخند میخواد از اونایی که سبک بشی و بری بالا

دلم یه لبخند میخواد از اونایی که زمان محوت بشه و یادش بره باید جلو بره

دلم یه لبخند میخواد از اونایی که هیچ وقت نشکنه.

به دلم میگم اگه لبخند طلب کردی بدون دنیا میشکنتش

.... یا آروم باش به لحظه لبخندت

....یا خیلی آروم لبخند بزن.

باید گذشت.........

یک داستان بینهایت زیبا

موسی مندلسون، پدر بزرگ آهنگساز معروف آلمانی، انسانی زشت و عجیب الخلقه بود قدّی بسیار کوتاه و قوزی بد شکل بر پشت داشت موسی روزی در هامبورگ با تاجری آشنا شد که دختری بسیار دوست داشتنی و بینهایت زیبا به نام فرومتژه داشت موسی در کمال ناامیدی عاشق آن دختر شد ولی فرمتژه از ظاهر و هیکل از شکل افتاده او منزجر بود زمانی که قرار شد موسی به شهر خود بازگردد، آخرین شجاعتش را به کار گرفت تا به اتاق دختر برود و از آخرین فرصت برای گفتگو با او استفاده کند دختر حقیقتاً از زیبایی به فرشته ها شباهت داشت، ولی ابداً به او حتی نگاه هم نکرد و قلب موسی از اندوه به درد آمد موسی پس از آن که تلاش فراوان کرد تا صحبت کند، با شرمساری پرسید : آیا می دانید که عقد ازدواج انسانها در آسمان بسته می شود؟ دختر در حالی که هنوز به کف اتاق نگاه می کرد بی اعتنا به او گفت بله، شما چه عقیده ای دارید؟ موسی گفت من معتقدم که خداوند در لحظه تولد هر پسری مقرر می کند که او با کدام دختر ازدواج کند (و هر پسری در اولین لحظه ای که ان دختر را میبیند او را به یاد می اوردن انگار که سالیان سال است او را میشناسد) هنگامی که من به دنیا آمدم، عروس آینده ام را به من نشان دادند، ولی خداوند به من گفت همسر تو گوژپشت خواهد بود . درست همان جا و همان موقع من از ته دل فریاد برآوردم و گفتم اوه خداوندا گوژپشت بودن برای یک زن فاجعه است لطفاً آن قوز را به من بده و هر چه زیبایی در وجود من است به او عطا کن .فرومتژه سرش را بلند کرد و خیره به او نگریست و لرزه ای بر اندامش افتاد و چشمانش پر از اشک شد .میگویند او تا آخر عمر همسر فداکار موسی مندلسون بود

دستاوردهای مادی و معنوی انسان

تمام دستاوردهای مادی و معنوی انسان حاصل دیدگاهی است که به زندگی داردو هر تغییر جزئی در این دیدگاه تاثیر کلی بر تمام زندگی انسان می گذارد دیدگاه رایج و مشترک انسانها هر عصر و زمانی تعیین کننده تمام دستاورد های علمی و تئوریهای فلسفی همان عصر است بقول والتر ترنس استیس افکار فلسفی در هر عصر دستگاه نظام یافته ای از دیدگاه مشترک انسانهای همان عصر است که  از زبان یک نفر بیان میشود

ادامه مطلب ...